טעות המיליארדים של חברת החשמל, שעלולה לעלות לנו בהעלאת התעריפים

    ישראל פריי No Comments on טעות המיליארדים של חברת החשמל, שעלולה לעלות לנו בהעלאת התעריפים
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הערכה שגויה וטעות חשבונאית של חברת החשמל, עלולה לעלות לציבור הישראלי בהעלאת תעריפי החשמל באופן משמעותי. החברה פנתה לפני כשבועיים אל משרד האנרגיה בבקשה שיאשר לה להעלות את התעריפי החשמל הציבורי, כדי לכסות על פערים במלאי הגז שרכשה במיליארדים, ללא שנעשה בו שימוש או צורך.

    הפרשה שנחשפה ב TheMarke, החלה לפני מספר שנים, עת חתמה חברת החשמל על הסכם לרכישת גז ממאגר תמר, אך קנתה מלאי עודף המוערך בכ – 3 מיליארדי שקלים, אותם היא נתבעת לשלם מבלי שהסחורה נמכרה.

    בשנה הנוחכית, הצליחה חברת החשמל לחמוק מרישום החשיפה כהפסד בדו"חותיה הכספיים. לאחר ששותפות תמר הסכימה לפרוש את אספקת הגז הלא מנוצל של החברה לתקופה ארוכה מהמסוכם בחוזה, דבר העשוי לפתור את הכמויות הגדולות שיתאימו לצרכים לאורך זמן גדול יותר – אך בתנאי שהתשלום בגינו ייעשה לפי תנאי החוזה, וייהפך למעין "מקדמה".

    בינתיים אישרו הרשויות לחברת החשמל למכור את עודפי הגז לשוק המשני, המורכב מחברות מתחרות, לקוחות תעשייתיים ועוד, דבר שעד כה לא מומש.

    בחברת החשמל מסרו ל TheMarke: "בשלב הנוכחי נשתמש בכל הגז שאותו נרכוש מעבר לחוזה, לפי ההסדר שהושג עם נובל אנרג'י – כך שהחשיפה צומצמה משמעותית והחברה לא תשלם בגין גז שאותו לא צרכה. בפנייה לרגולטורים הציעה החברה שורת צעדים לצמצום החשיפה המקורית כדוגמת אישור מכירת גז ללקוחות משנה. בפנייה החברה ציינה כי אם לא יבוצעו כל הצעדים המוצעים ותיוותר חשיפה מינימלית – החברה תבקש כיסוי תעריפי, מה שמסתמן כרגע כפחות ופחות רלוונטי".



    0 תגובות